Вт. Тра 14th, 2024

В Олександрії відбуваються цікаві події. В час, коли чимало городян воюють із окупантами, а інша частина міста активно допомагає фронту, дехто із міських чиновників має свій прагматичний матеріальний фронт в тилу, вони зубами і ногами вчепились у посади, аби тягнути із бюджету немалі гроші. Викрита в отриманні майже чверті мільйона на закордонні походеньки у найтяжчі дні оборони країни секретар міськради Вікторія Косяк відкрила внутрішній олександрійський фронт. Вона знайшла ворогів не серед рашистських окупантів, не серед зрадників і навіть не серед депутатів-колаборантів з ОПЗЖ, а серед депутатів, які мають принципову позицію щодо неї і входять у склад комісії з законності. Страх втратити посаду і немалі бюджетні особисті асигнування став настільки великим, що замість виконання норм закону, почались відверті провокаційні дії та маніпуляції. І ось чому.

За результатами дослідження діяльності секретаря ради, депутатська комісія з законності міськради винесла своє рішення – рекомендувати звільнити з посади секретаря ради Вікторію Косяк. Про це детально розповідали і досліджували на засіданнях комісії з законності і наводили численні аргументи та виявлені комісією порушення норм законодавства, включно із нормами Регламенту та інших нормативних актів. Ця позиція викликала бурхливу реакцію у стінах міської ради. Але назовні майже ніяк не проявилась. Аж до моменту, коли заступник голови комісії з питань законності міськради, очільник депутатської групи «Дієва Олександрія» Олександр Рушковський зареєстрував проект рішення щодо дострокового припинення повноважень секретаря міської ради Вікторії Косяк.

Варто вказати на те, що все законодавство України, включно із Конституцією гарантує депутатам право на власний розсуд у рамках закону вносити та пропонувати на розгляд колегам у сесійній залі будь-які рішення. Власне така пропозиція про вотум довіри секретарю ради не є чимось особливим. Бо секретар ради це той самий депутат, якого тимчасово, на час каденції ради обрали на посаду, яка є допоміжною та комунікаційною між міським головою, виконавчими органами ради та депутатами. У багатьох територіальних громадах в Україні секретарі рад, які не справились із своїми обов’язками, вже не один раз змінювались. Однак у нас така пропозиція олександрійського міського депутата наразилась на несподівані перепони.

Ось, як коментує ситуацію автор проекту рішення, депутат міськради Олександр Рушковський.

«1 липня цього року я зареєстрував проект рішення «Про дострокове припинення повноважень секретаря Олександрійської міської ради Косяк В.О. внаслідок порушення Присяги посадових осіб місцевого самоврядування та несумлінного виконання посадових обов’язків». Але вже близько двох місяців і до теперішнього часу не оприлюднено цей проект рішення. Службовці управління забезпечення діяльності міської ради на запитання, чому не оприлюднено проект рішення, відповідали, що проект рішення, як документ, ще не погодив своїм підписом секретар ради. Звичайно, що така ситуація викликає тільки обурення з боку депутатів. Я особисто звернувся до секретаря міської ради Вікторії Косяк щодо підстав блокування цього проекту та отримав відповідь, що вона відмовляється виконувати свої функціональні обов’язки  начебто на підставі «конфлікту інтересів». Звертаю вашу увагу, такий «конфлікт інтересів» може виникнути тільки під час голосування та не має жодного відношення до процедурних питань реєстрації та оприлюднення документів, що входить в її функціональні обов’язки. Це просто ганебна практика по відношенню до нормотворчих ініціатив депутата. За законом право однієї особи породжує обов’язок інших осіб забезпечити реалізацію законного права і обов’язок не чинити перешкод.

Як може вказувати чи попередньо погоджувати дії депутата секретар міської ради, який має рівні із депутатом права на внесення проектів, має такий самий голос в раді? Це перевищення повноважень службовця ради та є прямим ігноруванням виконання власних повноважень. Це порушення статусу депутата, як рівноправного члена місцевої ради.

Складається враження, що секретар ради оголосила бойкот закону і правам депутата вносити проекти рішень. Для мене це дуже дивно. По-перше, не вбачаю у неї такого конфлікту інтересів, бо це ж не голосування ще, а тільки внесення на розгляд. По-друге, навіть якщо і погодитись з нею, це не підстава блокувати публікування та внесення на розгляд ради цього проекту рішення, бо закон чітко вказує, як такі конфліктні ситуації регулюються. І закон, і місцеве положення про врегулювання конфлікту інтересів депутатів передбачає чіткий механізм вирішення цієї проблеми. Це вирішується суто технічно. Вважаю, що бездіяльність Вікторії Косяк – це просто елементарний страх отримати справедливу оцінку власному вчинку та втратити свою посаду. І те, що реально за банальне невиконання законодавства та зраду міста у найтяжчі часи, імовірні канікули за кордоном, коли ракети летіли над головами городян, використання близько 200 тис. грн. з бюджету, які формально і отримані законно, але невиправдано виділені з гаманця громади, Вікторія Косяк має нести відповідальність. І депутати можуть та зобов’язані дати оцінку діяльності секретаря ради – другої посадової особи міста.

Згідно із законом про статус депутатів місцевих рад, я особисто звернувся з депутатськими зверненнями до міського голови Сергія Кузьменка та секретаря міської ради Вікторії Косяк з вимогою щодо термінового оприлюднення на сайті Олександрійської міської ради мого проекту рішення.  Очікую відповіді та виконання чинного законодавства України з боку посадових осіб. У випадку і подальшого ігнорування моїх вимог налаштований захищати свої права та права моїх виборців, як в суді, так і в правоохоронних органах».

Отже проект рішення щодо дострокового припинення повноважень секретаря міської ради Вікторії Косяк, який був зареєстрований Олександром Рушковським, вже другий місяць не те, що не вноситься на розгляд міських депутатів, він навіть досі не опублікований.

Більше того, що цікаво. Наразі, мерія у особі тієї ж Вікторії Косяк не тільки блокує внесення на розгляд міських депутатів проекту рішення щодо себе, а й намагається нейтралізувати занадто принципову комісію, яка вирішила вказати їй на двері та показала депутатському корпусу приклад, як це потрібно робити, спираючись сугубо на норми закону, а не емоції.

Навіщо і хто рухає зрадницею?

Після реєстрації Олександром Рушковським згаданого рішення щодо Вікторії Косяк до складу комісії з питань законності, де з моменту формування міської ради нинішнього скликання було лише три депутати, з яких один – Генадій Лоцман – майже не відвідував засідання (присутність у 2021 році – 45%, у 2022 році – 18%), майже одразу виявили бажання «влитися» два інших депутати. Чомусь несподівано ці депутати вирішили змінити свою направленість роботи, залишивши комісії, де працювали до цього, і перейшли до комісії з законності. Цікавим виявився той факт, ким ж персонально доповнився склад комісії із законності міської ради. Отже склад комісії із законності доповнився екс-секретарем ради, депутаткою міськради, що була засуджена судом за корупційне правопорушення, проте звільнена від відповідальності за спливанням термінів притягнення до покарання.

Мова про Олену Богоявленську. Цікаво, що рухало Оленою Богоявленською, коли вона приймала рішення перейти працювати до комісії з законності? Ми далекі від ілюзій про справжність амбіцій бути корисним місту та громаді. Більш вірогідним, на нашу думку, є вхід О.Богоявленської у склад комісії, як намір просто спробувати паралізувати роботу комісії будь-яким чином. Адже конфлікт у роботі комісії так чи інакше неминучий, бо він є наявним давно, за межами роботи комісії. Якщо, хто не пам’ятає чи не знає, то нагадаємо, Олена Богоявленська почала свою політичну кар’єру майже двадцять років тому з місцевого осередку партії «Яблуко», невдовзі стала активістом партії «Батьківщина» Юлії Тимошенко. І саме, будучи представником цієї партії, вона не тільки неодноразово обиралася до міської ради, а й була секретарем міськради. Проте це не завадило їй зрадити партійним інтересам та попри усю антагоністичність відносин «Батьківщини» з Партією регіонів прислужувати Степану Цапюку та його оточенню в минулу каденцію міськради. Тобто Олена Богоявленська, де-юре, була представником «Батьківщини», проте, де-факто, працювала на Партію регіонів на чолі зі Степаном Цапюком. Саме за це Олена Богоявленська була виключена із складу партії «Батьківщина». Партійний квиток забрали у неї за аморальні вчинки та дії.

«Олена Богоявленська дійсно була членом нашої фракції і свого часу – одним із активних партійців. Але, як показав час, для О.Богоявленської гроші і посада важать більше, ніж інтереси виборців. Тому ми ганебно вигнали її з лав партії за аморальні вчинки, які вона вчинила. Я вважаю, що таке рішення було ухвалено правильно. Бо, як показують останні події, Олена Богоявленська була і залишається політичним блазнем. Вона шукає собі вигоду так, як тільки може, нівелюючи принципи діяльності депутатів», – прокоментував голова фракції «Батьківщина» в міській раді, депутат міської ради і очільник Олександрійської територіальної організації партії Віталій Журавльов.

А тепер до сьогодення. Очільником комісії з законності є Олег Панібратенко. Він не тільки є представником вже згаданої політичної сили «Батьківщина», саме він свого часу дав путівку до політичного життя Олені Богоявленській, а вона зрадила, як його, так і «Батьківщину».

 Навіщо ж попри все Олені Богоявленській входити до складу комісії з питань законності? Відповідь напрошується сама собою – спробувати розхитати та паралізувати роботу комісії. Мета зрозуміла, а от чому вона вдалася до таких дій? Для нас відповідь очевидна. Колись вигідно продалася Степану Цапюку, зараз продається іншим. Не маючи зараз ніякого реального політичного впливу в місті, позбавлена «теплого місця», її єдиним політичним доробком зараз може бути лише виконання чужих наказів. Звісно не просто так, а з зиском.

 «З комісії по земельним питанням вона враз вирішила перейти у комісію із законності. Навіщо? У неї немає досвіду роботи, як юриста, людини, що знається на українському законодавстві. А її досвід щодо антикорупційних дій взагалі сумнівний – вона ледве не була позбавлена посади за рішенням суду, саме за вчинення корупційних дій. Єдине, що її тоді порятувало, – це звільнення від відповідальності через те, що спливли терміни притягнення до покарання. Тож, як я можу такий крок оцінювати? Дуже просто – це спроба вирвати собі якийсь шматок влади. А прилаштовуватись до ситуації,  отримувати власний зиск, нехтуючи довірою виборців і їх інтересами, – саме це і є щоденною «роботою» Олени Богоявленської», – прокоментував голова фракції «Батьківщина» в міській раді, депутат міської ради і очільник Олександрійської територіальної організації партії Віталій Журавльов.

Депутатський пасьянс в руках влади

У цьому заздалегідь продуманому пасьянсі чи то Вікторією Косяк, чи то іншими політичними гравцями, свою роль мав зіграти ще один депутат – очільник напіврозпущеної, «замороженої» фракції ОПЗЖ – Генадій Лоцман. За розкладом пасьянсу влади, разом із Оленою Богоявленською він мав би блокувати рішення комісії з питань законності та навіть ще з одним депутатом міськради, яка теж не будучи правознавцем, а представником економічного сектору, несподівано виявила бажання перейти працювати до комісії із законності, створити «більшість», яка ухвалювала б протилежні рішення нинішньому керівництву комісії. Таким чином секретар ради вирішила убезпечити своє перебування на ласій посаді, ввівши у склад комісії одіозну депутатку із корупційним зрадницьким минулим, нейтральну особу та розраховуючи на місцевого очільника ОПЗЖ, якому втрачати немає чого, бо йому треба захистити хоча б те, що у нього є. Зрештою, що у нього є – це велике питання, відомо, що опікується він стоянками автомобілів, які працюють не в правовому полі, на що мерія, до речі, заплющує очі, дозволяючи нецільове використання земельної ділянки та недоплату до бюджету за оренду землі. Наразі цей депутат, очільник фракції, який активно підтримував Степана Цапюка та таких зрадників, як Віктор Янукович, Юрій Бойко та Віктор Медведчук, наразі і сам є підозрюваним у скоєнні двох кримінальних злочинів. Тому, напевно, наразі його головним клопотом є збереження особистої волі, а не політична тяганина за Вікторію Косяк.

Тож вся ця «хитромудрість» цього пасьянсу поки що виявилась марною. Комісія з питань законності працює і наполягає на дотриманні законності та внесенні на розгляд депутатів питання щодо можливого виставлення за двері, а можливо й навіть і позбавлення депутатського мандата секретаря ради Вікторії Косяк, яка мала б опікуватись роботою міськради, коли країна спливала кров’ю, а не подорожувати за кордоном та й ще за чималі гроші громади.

Обіцянка влади про оприлюднення проекту рішення та «конституція» від Вікторії Косяк

Коли ця публікація вже готувалась, стало відомо, що на звернення Олександра Рушковського, депутата ради, автора проекту рішення міськради щодо дострокового припинення повноважень Вікторії Косяк, надійшла відповідь за особистим підписом Олександрійського міського голови Сергія Кузьменка, в якій повідомляється, що запропонований проект рішення буде оприлюднений відповідно до чинного законодавства.

Аналогічною інформацією резюмується і відповідь на депутатське звернення від секретаря міської ради Вікторії Косяк. І з двох аркушів її відповіді насправді корисними є тільки саме ці рядки про те, що проект рішення таки буде оприлюднений. Решта тексту – це знову спроба заховати свою бездіяльність за наявним нібито у неї конфліктом інтересів та навіть відверте невігластво. Секретар ради у своїй відповіді вказує депутату на невідповідність запропонованого ним проекту рішення Конституції України. Цікаво, з яких це часів секретар та юридичне управління міської ради отримали повноваження тлумачити Конституцію України та оцінювати проекти рішень на відповідність їх Конституції? Сама готувала цей абсурдний текст відповіді чи то довірилась іншим Вікторія Косяк достеменно невідомо, виконавця документу у відповіді не зазначено, отже за логікою ним є сама Вікторія Косяк та й підпис під цією банальною відпискою із купою цитат із законів і сумнівним твердженням про «неконституційність» стоїть її особистий. Не хочемо образити секретаря міської ради, знаємо, що вона вивчала право та певний час пропрацювала в правоохоронних органах, проте ні вона, ні юридичне управління мерії точно не має жодних повноважень на такі твердження. Адже вони не є ні судовою інстанцією, ні органом, якому дозволено тлумачити Конституцію, та й про академічні знання поки що діючого секретаря міської ради рівня суддів Конституційного Суду України нікому нічого невідомо.

Шановна пані секретар міськради вирішила, що у неї наявний конфлікт інтересів, вона повідомили про нього, як зазначає у своїй відповіді, міську раду. Без проблем. Отже процедурні моменти виконані, як того вимагає законодавство, чому ж далі секретар не діє в межах законодавства, чому понад два місяці не оприлюднює проект рішення і не вносить його на розгляд, а тільки обіцяє? Вочевидь, просто боїться, бо нема особистої впевненості та, напевно, гарантій на позитивне для неї рішення по результатам голосування депутатів ніхто не дає.

До речі, треба вказати на одну пікантну деталь. Якщо посадовці не виконують закон через свою бездіяльність – це є кримінальним злочином. І схоже на те, що Вікторію Косяк, якщо і не буде знято з посади рішенням ради, то позбавити її і посади, і багатьох інших преференцій може Кримінальний кодекс України. А от його, до речі, вона, як колишній правоохоронець, що дослужилася до звання майор міліції, має знати, як і усвідомлювати імовірну протиправність своїх дій.

Отже, підсумуємо. Очікували вже понад два місяці, поки що очікуємо і надалі на оприлюднення проекту рішення на сайті міської ради.

Від admin

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *