Сб. Вер 7th, 2024

На найближчій черговій сесії міської ради депутати Олександрійської міської ради планують розглянути проект рішення “Про відрядження депутата Олександрійської міської ради Богоявленської О.М. до м. Раквере”. В Олександрії – це перше таке рішення, яке викликане законодавчими обмеженнями для депутатів місцевих рад та інших чиновників на час воєнного стану щодо виїзду за кордон.

Чому депутатам тепер виїздити за кордон можна лише за рішенням ради?

Нагадаємо, що ці зміни, зафіксовані у Постанові КМУ “Про внесення змін до Правил перетинання державного кордону громадянами України”, і з’явились вони після скандального вояжу нардепа Миколи Тищенка, який стверджував, що його подорож до азійських країн нібито є якоюсь дипломатичною місією.

“Тищенківська” постанова КМУ: тільки службове відрядження!

Натомість журналісти-розслідувачі вважали, що нардеп поїхав за кордон на відпочинок по фешенебельних курортах. У результаті скандалу, Тищенка виключили з партії “Слуга народу” та звільнили з посади заступника голови фракції. 26 січня президент Володимир Зеленський наголосив, що Рада національної безпеки й оборони України обмежила виїзд державних посадовців, народних депутатів та інших представників влади у відрядження.
Одразу з’явилася і відповідна постанова КМУ, яка вказує, що у разі введення в Україні воєнного стану депутати місцевих рад, а також керівники структурних підрозділів державних органів та органів місцевого самоврядування і деякі інші категорії службовців мають право перетинати державний кордон лише на підставі відповідних рішень про службові відрядження.

Проєкт міськради: запрошення Divergent Woman/Інша жінка на стратсесію

Спираючись на цю позицію Постанови КМУ та на запрошення “некомерційної організації «Divergent Woman» і депутатського звернення Олени Богоявленської проектом рішення міської ради передбачено “відрядити на 8 календарних днів з 02.08.2023 по 09.08.2023 депутата Олександрійської міської ради БОГОЯВЛЕНСЬКУ Олену Миколаївну до м. Раквере (Естонія) для участі у серії стратегічних сесій з нетворкінгу та створенню адвокації громадянського суспільства «Перспективи відновлення та адвокація членства в ЄС «регіональний вимір» в межах проекту «Підтримка діяльності Української національної платформи Форуму громадянського суспільства Східного партнерства в 2021-2023 роках»».

Як зазначено у тексті проекту рішення, оплата витрат під час службового відрядження депутата Богоявленської О.М. здійснюється за рахунок приймаючої сторони – некомерційної організації «Divergent Woman» (проживання) та власний рахунок депутата (проїзд). Контроль за виконанням рішення депутати мають намір покласти на постійну комісію з питань прав людини, законності, гласності, антикорупційної політики, місцевого самоврядування, депутатської діяльності, етики та регламенту.

Реакція профільної комісії з законності: невизначеність із окремою думкою

Проект рішення викликав резонанс, адже як з’ясували депутати комісії, яка є профільною з цього питання та саме на неї покладено контроль, міська влада не має відповідних повноважень для ухвалення такого рішення. У постанові КМУ мова йде саме про службові відрядження, але О.Богоявленська, як депутат міської ради, не має жодних трудових відносин із міською радою. Також вона не є членом офіційної делегації мерії, а перебуватиме за кордоном виключно з приватної ініціативи. У підсумку, як зазначає протокол комісії, профільна комісія “розкололася” – два депутати проголосували “за” і два – “проти”, тож комісія не визначилась.

Цікаво, що членом цієї комісії не так давно стала і сама О.Богоявленська, але у голосуванні, внаслідок конфлікту інтересів, вона брати участь не могла, тож і переваги така позиція не отримала.

Депутат Олександр Рушковський, який є секретарем цієї комісії, оприлюднив також окрему думку (процитуємо її нижче) з цього питання, яку підтримав і голова комісії депутат Олег Панібратенко. Доречі, окрема думка може, за наполяганням її автора, голосуватись у сесійній залі під час розгляду проєкту рішення.

Суть окремої думки у тому, що за такий проєкт рішення взагалі не можна голосувати, бо текст цього проекту насправді не відповідає змісту. Відряджати у будь-яке відрядження, окрім службового, депутатів чи посадовців виконкому міська рада не має повноважень. Є і інші претензії до проєкту, зокрема щодо маніпулятивності у поданні інформації і доцільності зараз, як такої, для відвідин іншої країни у воєнний час місцевого депутата з питань, які взагалі не належать до компетенції міської ради.

Фіктивність рішення: інша версія “відрядження” – візит на весілля доньки

Під час підготовки до розгляду зазначеного питання несподівано з’ясувалась і реальна підстава поїздки за кордон Олени Богоявленської. Як виявилось, це весілля її доньки, яка нині проживає за кордоном. Про це вона, як повідомив депутат міської ради Олександр Рушковський, сама заявила на засіданні комісії з прав людини, законності, гласності, антикорупційної політики, місцевого самоврядування, депутатської діяльності, етики та регламенту.

“Вона аргументувала свої поїздку не тільки тим, що з Кременчука її запросили взяти участь у якійсь конференції. До речі, ця кременчуцька організація – це не міжнародна організація і не сторона, яка приймає. І за одно вона хотіла побувати у доньки. А потім ще сказала: “Я ж везу і свою маму, а вона старенька і треба допомагати, щоб вона теж могла доїхати до доньки”. У доньки, начебто, буде весілля і вона хоче побувати у доньки на весіллі і везе туди й свою стареньку маму, і чоловік їде”.

Ми спробували перевірити цю інформацію і вона підтвердилась з декількох джерел. Додатково, на правах анонімності, нам таку інформацію підтвердили й інші депутати міської ради. Вони розповіли не тільки про реальну мету поїздку за кордон Олени Богоявленської – весілля доньки, а й про її умовляння депутатів посприяти в ухваленні по суті фіктивного рішення міської ради.

Коментар від депутата О.Богоявленської нам не вдалось отримати, оскільки її мобільний телефон не відповідав на дзвінки ІА “НГ”. Ми опублікуємо цей коментар, за бажання депутата висловити свою думку з цього питання та спростувати чи підтвердити викладену колегами-депутатами, суспільно-важливу інформацію, адже відповідне рішення КМУ спрямоване на консолідацію суспільства під час воєнного стану та є маркером поведінки для інших громадян.

Чому позбавився президентства Ніксон і чому “впав” Янукович та до чого тут вояж олександрійського депутата?

Не дивлячись на далеку географію та масштабність наслідків, чомусь на згадку приходять одразу відомий “Вотергейтський скандал” в США та падіння президента Віктора Януковича. І насправді вони дуже схожі на олександрійську ситуацію. Їх поєднує – брехня. Саме брехня, і як наслідок брехні – злочинність дій. У випадку з Ніксоном – прослуховування конкурентів, а з Януковичем – про європерспективу України.

У випадку з олександрійським депутатом, цікавим є те, що вона, як і Ніксон з Януковичем, способом досягнення приватної мети обрала, імовірно, шлях брехні. Саме перебування на весіллі доньки звісно не є злочином. Але, якщо існує законодавче обмеження, то і ці обмеження треба “обходити” саме у законний спосіб. До речі він є і цілком легальний, передбачений тією ж постановою: перебування хоч і не на роботі в органах влади, але у складі офіційних затверджених делегацій, чого у цьому випадку немає.

Або ж є ще один варіант – приїзд до України доньки О.Богоявленської.

Є і третій спосіб – складання повноважень депутата самою О.Богоявленською. Доречі, така практика вже є. Чимало депутатів місцевих рад склали повноваження для отримання можливості перебувати тимчасово чи постійно за кордоном.

Вочевидь, перше неможливо по якимось нам невідомим причинам, а друге – суперечить політичним планам депутатки. Потрібен інший варіант вирішення. Саме його олександрійським депутатам й пропонують – ухвалити їх руками (голосами) по суті фіктивне рішення. Так би мовити, «підставити плече» колезі. Наскільки це етично – питання як до авторів проєкту так і тих, особливо, хто надавав аргументацію на цей проєкт. Що цікаво, депутат ради не полінувалась, як це говорить текст проєкту рішення ради навіть скористатись правом депутатського звернення з цього питання. Чи не є це проявом “побутової корупції”, коли людина використовує владні повноваження – а депутатський запит це і є один із головних інструментів депутатів рад – для приватних інтересів? Цікаве питання на яке немає ствердної відповіді.

Окрема думка депутата Олександрійської МР, секретаря Постійної комісії з питань прав людини, законності, гласності, антикорупційної політики, місцевого самоврядування, депутатської діяльності, етики та регламенту О.Рушковського, щодо відрядження депутата Олександрійської міської ради Богоявленської О.М. до м. Раквере (Естонія):

1. Згідно постанови КМУ від 27.01.2023 №69 “Про внесення змін до Правил перетинання державного кордону громадянами України”, введено ряд обмежень, що торкнулися і депутатів місцевих рад.

«Що стосується закордонного відрядження депутата місцевої ради – необхідним є наявність рішення про службове відрядження. Але варто зауважити, що місцева рада не може направити депутата у офіційне службове відрядження, оскільки депутат такої ради не є її працівником.» (роз’яснення https://decentralization.gov.ua/news/16176)

Таким чином, виходячи з тексту проекту рішення: «МІСЬКА  РАДА  ВИРІШИЛА: 1.Відрядити на 8 календарних днів з 02.08.2023 по 09.08.2023 депутата Олександрійської міської ради БОГОЯВЛЕНСЬКУ Олену Миколаївну до м. Раквере (Естонія)…» – це відрядження не має права бути ініційоване Олександрійською міською радою, оскільки це є за межами компетенції міської ради.

«Проте, такий депутат може бути включений до складу відповідної делегації, групи тощо. Щодо можливості виїзду за межі України депутатів місцевих рад у особистих справах, пов’язаних з власним бізнесом (на підставі відрядження, оформленого за їх місцем роботи), то це питання також не є однозначним та потребує роз’яснення уповноважених органів або більш чіткого законодавчого врегулювання.» (роз’яснення https://decentralization.gov.ua/news/16176).

2.     Питання до автору проекту, секретаря міської ради Косяк В.О.: вимагаю надати юридичні документи у депутатські комісії МР, на підставі саме яких документів, за ініціативою саме Олександрійської міської ради: «МІСЬКА  РАДА  ВИРІШИЛА: 1.Відрядити на 8 календарних днів з 02.08.2023 по 09.08.2023 депутата Олександрійської міської ради БОГОЯВЛЕНСЬКУ Олену Миколаївну до м. Раквере (Естонія)…» і дати пояснення чи є це саме службове відрядження.

3.     Тема зустрічі в Естонії важлива – «Перспективи відновлення та адвокація членства в ЄС «регіональний вимір». Питання до автору проекту  секретаря міської ради Косяк В.О.: вимагаю надати аргументоване підтвердження, що саме така тематика зустрічі є рівнем депутат міської ради, а не депутата Верховної Ради України, та з якою ціллю Олександрійська МР бере на себе ініціативу відправити у відрядження саме на цю зустріч депутата від Олександрійської МР?

4.     Вважаю, що на сьогодні для депутатів міської ради, є набагато важливішими питання організації волонтерської допомоги, комунальні проблеми жителів, психологічна та матеріальна допомога жителям, робота із зверненнями громадян. І комунікація із виборцями у часи війни тут в Україні, а не у далекому закордонні. Щодо імовірного вступу України до ЄС, це все ж компетенція парламенту та президента, а не депутатів міських рад.

5.     Звертаю увагу депутатів Олександрійської МР, що делегуючи від імені органу місцевого самоврядування делегата, ми беремо на себе відповідальність, що ми направляємо до Європейської країни політика який підтримує та обумовлює в собі Європейські цінності. Але нагадуємо факт про те, що з 12.02.2019 р. за систематичне порушення п. 3.8 Статуту полiтичної партiї всеукраїнське об’єднання «Батькiвщина», за аморальнi вчинки та дiї, що наносять шкоду авторитету партiї та вiдповiдно до п.3.10 несумiснi iз членством у партiї, О.Богоявленську було виключено із лав партії. Також нагадуємо про приклад політичного ошуканства і прилаштування, коли Олена Богоявленська, за посаду секретаря ради у сьомому скликанні ОМР, зрадила проєвропейські сили у Олександрійській МР та перейшла у протилежний табір антидемократичних сил. Тобто це був класичний приклад політичної зради інтересів виборців власної партії та дискредитація політичної домовленості міських осередків політичної партії ВО «Батькiвщина» з партією «Блок П.Порошенко», які надали їй свою підтримку.

6.     Колеги-депутати приймаючи на себе відповідальність, також повинні усвідомлювати, що О.Богоявленська є людиною з досвідом порушення законодавства з прав людини. Рішенням суду першої інстанції, яке рішенням Апеляційного суду Кіровоградської області 01.03.2018 року було залишено без змін, секретаря Олександрійської міської ради 7 скликання БОГОЯВЛЕНСЬКУ О.М. було визнати винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 212-3 КпАП України. Нагадаю, що це була справа за протоколом про адміністративне правопорушення від 6 листопада 2017 року складеного заступником керівника Управління керівником відділу контролю у сфері діяльності органів місцевого самоврядування Управління з питань дотримання права на інформацію та представництва в Конституційному Суді України Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини.

7.     Практика діяльності О.Богоявленської – це маніпуляції. Це саме проглядається і в тексті проєкту, який сформовано за її зверненням. Цікаво, що у ньому не зазначено, що мова йде про запрошення на естонське рандеву від української місцевої, а не закордонної організації, а саме про некомерційну організацію «Divergent Woman» або більш відому олександрійцям як «Інша жінка». Чому у тексті проекту є саме така, обмежена інформація і не зазначено повну назву ГО, у відповідності до вимог чинного законодавства, не зрозуміло. З невідомих причин депутатам доводять нечітку інформацію, про що особливо звертаю увагу автора проекту секретаря міської ради Косяк В.О.

Така подача інформації депутатам ОМР є маніпулятивна з метою підкреслення статусності чи просто внаслідок бажання не вказати справжнє джерело запрошення. Це пов’язано з тим, що О.Богоявленська є активним учасником згаданої вище структури і у неї постійні зв’язки із цією організацією, що могло б надати можливість отримати запрошення за межами корисності та рейтинговості запрошення.

8.     Важливо заначити і те, що наразі подорож до Естонії О.Богоявленської схожа на закордонну прогулянку для власних цілей, де вона вже перебувала, такий дозвіл міської ради вважаю необґрунтованим та недоречним. Депутатам міської ради не доведено чому вони повинні брати на себе відповідальність за дії вказаної особи.

9.     На підставі вище наданої аргументації пропоную: Відхилити пропозицію депутата Олександрійської міської ради БОГОЯВЛЕНСЬКОЇ Олени Миколаївни щодо її відрядження міською радою на 8 календарних днів з 02.08.2023 по 09.08.2023 до м. Раквере (Естонія).

10.  Запропонувати депутату Олександрійської міської ради БОГОЯВЛЕНСЬКІЙ Олені Миколаївні ухвалити рішення про перебування за межами України самостійно, з врахуванням законодавчих обмежень та норм, адже вона не обіймає значущої посади в органах місцевого самоврядування.

23.06.2023 р.        Депутат  Рушковський О.В.   

Від admin

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *