Нд. Лип 14th, 2024
Шклярук

В Олександрії вперше за історію діяльності міської ради відбулась неординарна подія — депутатський корпус вирішив показати «червону картку» заступнику міського голови. Рішення щодо етики поведінки заступника мера Юрія Шклярука ухвалена комісією з законності. Це саме та комісія, яка має право розглядати це питання та ухвалювати відповідне рішення. Юрій Шклярук про засідання комісії був повідомлений, а того дня, коли відбувалось засідання, перебував на робочому місці. Він фотографувався із колегами, які відзначали День вишиванки. Причини того, що він не прийшов на комісію, не відомі.

Протокол засідання комісії з законності опубліковано на сайті міської ради. Журналісти ІА «Новий громадянин» побували на засіданні комісії і пропонують для перегляду повну версію відеозапису засідання, що відбулось 19 травня.

Запис засідання комісії з законності 19 травня 2022 року.

Що ухвалили депутати?

Рішенням комісії з питань прав людини, законності, гласності, антикорупційної політики, місцевого самоврядування, депутатської діяльності, етики та регламенту, заступнику мера фактично оголосили недовіру і запропонували міському голові визначитись, що може відбутися далі — продовжить чи ні свою кар’єру заступник, дії якого депутати визнали неетичними, і такими, що є порушенням присяги.

У тексті рішення комісії зазначено:

  • визнати порушення заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Шкляруком Ю.В. Присяги, передбаченої статтею 11 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування»;
  • рекомендувати Олександрійському міському голові Кузьменку С.А. розглянути питання невідповідності займаній посаді заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Шклярука Ю.В. за результатами висновку постійної комісії міської ради з питань прав людини, законності, антикорупційної політики, місцевого самоврядування, депутатської діяльності, етики та регламенту.

Слід зазначити, що згадана депутатами у рішенні комісії стаття 11 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» говорить про те, що кожен службовець органу місцевого самоврядування під час початку роботи, приймає відповідну присягу. В ній зазначено: «Усвідомлюючи свою високу відповідальність, урочисто присягаю, що буду вірно служити громаді та народові України, неухильно дотримуватися Конституції України та законів України, сприяти втіленню їх у життя, охороняти права, свободи і законні інтереси громадян, сумлінно виконувати свої посадові обов’язки».

Секретар міської ради В.Косяк виступила на боці заступника мера. вона вважає його дії правильними і доречними.

Стаття 20 того ж закону говорить, що підставою припинення служби в органах місцевого самоврядування, крім загальних підстав, передбачених Кодексом законів про працю України, може бути порушення посадовою особою місцевого самоврядування Присяги.

Що далі: закон і версії подій

Рішення комісії не є обов’язковим для виконання міським головою і наступного дня звільнення не відбудеться. Але розглянути та відреагувати на це рішення депутатів мер зобов’язаний.

Крім того, в разі якщо міська рада мотивує свої дії, вона може винести проєкт рішення і звільнити заступника мера. Для цього треба рішення ради. Звільнення з посад заступників міського голови внаслідок політичних рішень або невідповідності посаді вже відбувались неодноразово. А деякі каденції відзначились переформатуванням всього складу заступників міського голови.

Якщо мер не винесе відповідне рішення, то заступник міського голови залишиться на своїй посаді, проте рівень довіри до заступника нівелюється.

Заступник міського голови — фактично політична посада, адже він відповідає за загальні управлінські рішення з різних питань, координує цілі сектори та напрямки діяльності влади. Обрання заступника міського голови відбувається за нормами Регламенту Олександрійської міської ради шляхом подання міського голови і затвердження цього рішення більшістю голосів депутатів. Тобто якщо немає компромісу між мером та депутатами, посада або є вакантною, або ця проблема вирішується шляхом формування нового бачення, щодо складу як виконкому, так і конкретних посад.

Депутатський запит до Сергія Кузьменка щодо етичної поведінки Ю.Шклярука: вимога ради

Рішення комісії з законності – не перший сигнал. Своєрідною “жовтою карткою” став депутатський запит щодо заступника мера. 17 травня, міська рада підтримала голосуванням більшості депутатів, депутатський запит голови комісії з законності Олега Панібратенка до Олександрійського міського голови Сергія Кузьменка, щодо необхідності з’ясування обставин неетичної поведінки заступника міського голови Ю.Шклярука.

Нагадаємо, що депутатський запит — це підтримана радою вимога депутата місцевої ради до посадових осіб з питань, які віднесені до відання ради. Олександрійський міський голова зобов’язаний дати офіційну письмову відповідь на нього як всій раді, так і депутату, що звернувся із запитом.

Найдовший термін відповіді на такий депутатський запит — один місяць з дня його одержання, тобто 17 червня. Але і це не завершення процедури, оскільки відповідь на запит у разі необхідності розглядається на пленарному засіданні — тобто на засіданні ради.

Депутат місцевої ради також має право дати оцінку відповіді на свій депутатський запит. За результатами відповіді на депутатський запит може бути проведено обговорення, якщо на цьому наполягає не менше 1/4 присутніх на засіданні депутатів місцевої ради.

Посадових осіб, до яких звернуто запит, своєчасно інформують про дату та час обговорення відповіді на запит радою. Вони або уповноважені ними особи мають право бути присутні на цьому засіданні ради.

За результатами розгляду відповіді на депутатський запит рада приймає відповідне рішення.

Текстом рішення може бути будь-яка законна вимога чи рішення ради. Фактично це один із дієвих політичних інструментів роботи депутатів.

Чому стався конфлікт: версія депутатів

Конфлікт стався на спільному засіданні трьох депутатських комісій 13 травня – бюджетної, із законності та з охорони здоров’я. На цьому засіданні депутати розглядали проєкти рішень до чергової сесії. Розглядалось понад два десятки проєктів рішень та поточні питання життя міста.

Як зазначено у акті, текст якого є у розпорядження ІА «Новий громадянин», конфлікт розгортався наступним чином:

«Інцидент відбувся за присутності депутатів перелічених комісій і заключався у відмові в наданні депутату Олександрійської міської ради інформації з важливого питання, що стосується життєдіяльності міста. На пропозицію депутатів присутніх на спільному засіданні комісій, зокрема І. Ковальової, О.Рушковського, Л.Савченко, В.Лоцмана, О.Панібратенка, І.Корнілової, залишитись на засіданні комісій для розгляду фахових питань щодо економічного розвитку міста, заступник міського голови Ю.Шклярук відмовився бути присутнім на засіданні та запропонував депутатам в індивідуальному порядку звертатися особисто до нього в його кабінеті. Заступник міського голови не врахував позицію депутатів щодо розгляду питань, які виносились на розгляд міської ради, залишив залу без аргументованого пояснення свого вчинку.

Спільне засідання комісій 13 травня. Ю.Шклярук дивиться на годинник.

Депутат підняв питання обслуговування автобусним транспортом жителів міста. Водночас заступник міського голови Ю.Шклярук, компетенція якого є, в тому числі організація забезпечення автобусними перевезеннями жителів територіальної громади відмовився надавати невідкладно інформацію, висловив неповагу до депутатів та всіх присутніх і вийшов з малої зали міської ради, вказавши, що він може поспілкуватись із депутатом приватно, на особистому прийомі без об’єктивної мотивації таких дій.

Водночас під час спільного засідання комісій, розглядалось одразу декілька важливих для життєдіяльності міста питань, в тому числі із сфери компетенції заступника міського голови Ю.Шклярука, який на власний розсуд залишив засідання комісій і не надав відповідної необхідної інформації для ухвалення рішень.

У відповідності до статті 75 ЗУ «Про місцеве самоврядування», органи та посадові особи місцевого самоврядування є підзвітними, підконтрольними і відповідальними перед територіальними громадами.

Загальними правилами етичної поведінки державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування визначено, що посадові особи місцевого самоврядування під час виконання своїх посадових обов’язків зобов’язані неухильно дотримуватись загальновизнаних етичних норм поведінки, бути доброзичливими та ввічливими, дотримуватись високої культури спілкування, з повагою ставитись до прав, свобод та законних інтересів людини і громадянина, об’єднань громадян, інших юридичних осіб.

Статтею 11 ЗУ «Про статус депутатів місцевих рад», депутат має право порушувати перед органами органах виконавчої влади та їх посадовими особами питання, що зачіпають інтереси виборців, та вимагати їх вирішення», — зазначається у тексті акту.

Від admin

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *